Õppekava põhiprintsiibid


Õppe- ja kasvatustöö kehtestamatu tsükkel on mõeldud perioodiks 1. septembrist kuni 31. augustini.
Kava põhiprintsiibiks on laste hariduse, kasvatuse ja arengu ühtsus.

  • Laste arengu individuaalsuse ja potentsiaali arvestamine. Laste sooliste, ealiste ja rahvuselisi iseärasusi arvestamine.
  • Laste tervise säilitamine ja tugevdamine.
  • Laste kreatiivsuse toetamine.
  • Õppimine mängu kaudu, mäng on lapse põhitegevus, mis tagab ealise kasvatuse ja annab võimalusi teadmiste ja oskuste kinnistamiseks.
  • Humaansetele suhetele väärtuste andmine, andmine lastele võimaluse ise tegevust valida, positiivse kliima loomine iga lapse jaoks, tema õigustest kinnipidamine ja lugupidamine.
  • Positiivse keskkonna loomine lapse arenguks ja sotsialiseerimiseks.
  • Lapse ohutus- ja edutunde tagamine.
  • Koolieelse lasteasutuse ja lastevanemate koostöö ühise arengu keskkonna loomiseks.
  • Erinevate tegevuste integreerimise põhimõte.
  • Õppimise protsessi tunnetamise põhimõte; oma Mina, oma teadmiste ja saavutuste tunnetamine.
  • Laste arengu analüüsi ja hinnangu põhimõte.
  • Erivajadustega lapse toetamise põhimõte.

Õppe- ja kasvatustegevuse eesmärgid, põhimõtted, sisu ja lapse arengu eeldatavad tulemused õppekava läbimisel vanuseti esitatakse seitsmes valdkonnas:

  1. Mina ja keskkond
  2. Keel ja kõne
  3. Eesti keel kui teine keel
  4. Matemaatika
  5. Kunst
  6. Muusika
  7. Liikumine

Täiendav tegevus on tihedalt seotud põhitegevusega:

  • Koostöö perekonnadega, koolidega ja teiste kultuuri asutustega.
  • Laste hoidmine ja nende tervise tugevdamine.
  • Sotsiaalne hoolitsemine ja kultuursed üritused.