Õppekava põhiprintsiibid
Õppe- ja kasvatustöö kehtestamatu tsükkel on mõeldud perioodiks 1. septembrist kuni 31. augustini.
Kava põhiprintsiibiks on laste hariduse, kasvatuse ja arengu ühtsus.
- Laste arengu individuaalsuse ja potentsiaali arvestamine. Laste sooliste, ealiste ja rahvuselisi iseärasusi arvestamine.
- Laste tervise säilitamine ja tugevdamine.
- Laste kreatiivsuse toetamine.
- Õppimine mängu kaudu, mäng on lapse põhitegevus, mis tagab ealise kasvatuse ja annab võimalusi teadmiste ja oskuste kinnistamiseks.
- Humaansetele suhetele väärtuste andmine, andmine lastele võimaluse ise tegevust valida, positiivse kliima loomine iga lapse jaoks, tema õigustest kinnipidamine ja lugupidamine.
- Positiivse keskkonna loomine lapse arenguks ja sotsialiseerimiseks.
- Lapse ohutus- ja edutunde tagamine.
- Koolieelse lasteasutuse ja lastevanemate koostöö ühise arengu keskkonna loomiseks.
- Erinevate tegevuste integreerimise põhimõte.
- Õppimise protsessi tunnetamise põhimõte; oma Mina, oma teadmiste ja saavutuste tunnetamine.
- Laste arengu analüüsi ja hinnangu põhimõte.
- Erivajadustega lapse toetamise põhimõte.
Õppe- ja kasvatustegevuse eesmärgid, põhimõtted, sisu ja lapse arengu eeldatavad tulemused õppekava läbimisel vanuseti esitatakse seitsmes valdkonnas:
- Mina ja keskkond
- Keel ja kõne
- Eesti keel kui teine keel
- Matemaatika
- Kunst
- Muusika
- Liikumine
Täiendav tegevus on tihedalt seotud põhitegevusega:
- Koostöö perekonnadega, koolidega ja teiste kultuuri asutustega.
- Laste hoidmine ja nende tervise tugevdamine.
- Sotsiaalne hoolitsemine ja kultuursed üritused.